Våra pass

Afro

Afro – är ett danspass som är kraftfullt, roligt och rytmiskt. Koreografin är enkel med stora fria rörelser. Tanken är att känslan och kraften är i fokus.

Du tränar kondition och stärker kroppen samtidigt som du ökar rörligheten och får njuta av ljudet från taktfast musik.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Cirkelfys

Stationsträning där du tränar både styrka och kondition. Vi använder både redskap och kroppen som belastning.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

CorePlus

Ett pass med fokus på kroppens kärna, dvs bålmuskulaturen. Detta inkluderar mage, rygg och sätesmuskeln. Denna träningsform görs i syfte till att bygga upp styrka, stabilitet och balans.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

HIIT-EFIT

HIIT – högintensiv intervallträning.

EFIT – korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. En ordentlig uppvärmning liksom avslutande stretch ingår.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

HIIT-TABATA

Högintensivt intervallpass där vi jobbar med kroppen som belastning. Vi kombinerar konditionsträning med styrka för hela kroppen. I intervallerna arbetar man intensivt i 45sec följt av 15sec vila.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Kreativ dans

Dans och rörelse utan koreografi, ledaren guidar dig till meditativa rörelser genom de olika kroppsdelarna och du inspireras att hitta dina rörelser till olika rörelserytmer. Musiken är varierande och en källa till att skapa rörelser i stunden. Exempel på rörelse rytmer är, flöde, tydlighet och stillhet. Ledaren skapar en trygg miljö med dämpad belysning och en atmosfär där du dansar och rör dig efter din egen förmåga. Passet lockar till rörlighet, utforska ditt rörelsemönster och dansglädje. Motion för kropp och själ.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Qigong

I Qigong tränar vi rörligheten i hela kroppen med lugna meditativa rörelser. Du tränar balans och koordination samtidigt som du balanserar din kropp och ditt psyke. Du får en bättre hållning och upplever trygghet och harmoni.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

STRÖBA

Styrka, Rörlighet & Balans
StRöBa är ett pass med funktionell träning där vi träna hela kroppen genom dynamiska rörelser, både ståendes och på matta, i takt till medryckande musik. Vi utmanar både vår balans, rörlighet och styrka för att bli starkare i vardagen. I StRöBa förekommer inga hopp eller konditionsträning.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Seniorsvettis

Klassiskt svettispass men med något lägre intensitet samt utan hopp.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

SomaMove (mjuk atletisk träning)

En dynamisk form där vi tränar styrka, balans och smidighet till skön avkopplande musik. Vi upprepar serier av positioner flera gånger, men du stannar inte länge i varje position. Vi lägger stor vikt vid rätt andning i kombination med rörelserna.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Stavgång

Om pass planeras in kommer detta att redovisas i god tid på hemsidan.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

StepUp

Ett pass där du jobbar runt och upp och ner på en step-up bräda (en ca 20 cm hög liten bänk). Stepup tränar lårets framsida och baksida samt sätes-musklerna.

I och med den lite tyngre belastningen på skelettet får denna träning också positiva effekter på benmineraliseringen vilket innebär att det förebygger benskörhet.

Stepup-pass kombineras ofta med en styrkedel.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Strong by Zumba (inte dans)

Strong by zumba är ett pass med rolig styrka/intervallträning med kroppen som vikt och till musik som får dig att prestera mer än du egentligen orkar. Det är ingen dans på detta pass.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Svettis

Ett medelpass som passar de flesta. Kroppen får en ordentlig genomkörare med både kondition, styrka och smidighet. Hopp ingår men instruktören visar alltid en hoppfri variant av rörelserna. Fartfyllt pass för dig som älskar att röra på dig till medryckande musik.

Se rullande schema för lördagar

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Tabata

Tabata är en form av intervallträning, man kör 20 sek. intervaller med både styrka och kondition. Passet är 1 tim, där uppvärmning och stretch också ingår. Tabata passar alla då man kör efter sin förmåga, en fördel är om man tycker om att svettas!

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Utomhusgympa

Efter vårterminens slut och innan höstterminens början flyttar vi ut några av passen och kör vid Trädgårdstorp. Ett separat schema kommer att finns i god tid innan på hemsidan.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Yoga

En dynamisk form där vi tränar styrka, balans och smidighet till skön avkopplande musik. Vi upprepar serier av positioner flera gånger, men du stannar inte länge i varje position. Vi lägger stor vikt vid rätt andning i kombination med rörelserna.

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.

Zumba

Zumba är ett dansinspirerat pass där vi dansar till latinska rytmer som cumbia, salsa, samba och merengue. Enkelt, otroligt roligt och fettförbrännande pass!

Nästa pass:

Information om kommande pass saknas.