Våra pass

Cirkelfys

Stationsträning där du tränar både styrka och kondition. Vi använder både redskap och kroppen som belastning. Under pågående pandemi så går vi inte runt i cirkel. Vi startar med uppvärmning i ca 15 min, därefter  jobbar vi i intervaller om 50-60 sek på egen medtagen matta.

Nästa pass:

20

26/11 19:45 - 21:15 med Anna L
Tullinge Gymnasium

CorePlus

Ett pass med fokus på kroppens kärna, dvs bålmuskulaturen. Detta inkluderar mage, rygg och sätesmuskeln. Denna träningsform görs i syfte till att bygga upp styrka, stabilitet och balans.

Nästa pass:

24/11 18:00 - 19:00 med Angelika
Tullinge Gymnasium

Nästa pass:

27/11 17:30 - 18:30 med Leijla
Tullinge Gymnasium

HIIT-EFIT

HIIT – högintensiv intervallträning.

EFIT – korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. En ordentlig uppvärmning liksom avslutande stretch ingår.

Nästa pass:

Ute så länge vädret tillåter

26/11 17:30 - 18:30 med Hanna
Tullinge Gymnasium

Kreativ dans

Dans och rörelse utan koreografi, ledaren guidar dig till meditativa rörelser genom de olika kroppsdelarna och du inspireras att hitta dina rörelser till olika rörelserytmer. Musiken är varierande och en källa till att skapa rörelser i stunden. Exempel på rörelse rytmer är, flöde, tydlighet och stillhet. Ledaren skapar en trygg miljö med dämpad belysning och en atmosfär där du dansar och rör dig efter din egen förmåga. Passet lockar till rörlighet, utforska ditt rörelsemönster och dansglädje. Motion för kropp och själ.

Nästa pass:

25/11 19:00 - 20:00 med Lisa
Bansslättsskolan

STRÖBA

Styrka, Rörlighet & Balans
StRöBa är ett pass med funktionell träning där vi träna hela kroppen genom dynamiska rörelser, både ståendes och på matta, i takt till medryckande musik. Vi utmanar både vår balans, rörlighet och styrka för att bli starkare i vardagen. I StRöBa förekommer inga hopp eller konditionsträning.

Nästa pass:

25/11 19:30 - 20:30 med Sara
Tullinge Gymnasium

Seniorsvettis

Klassiskt svettispass men med något lägre intensitet samt utan hopp.

Nästa pass:

27/11 15:30 - 16:30 med Kikki / Bella
Eklidsskolan

StreetdanceMix

Här blandas enklare danssteg med inspiration från streetdance (hiphop, house eller reggaeton). Du tränar din kondition, koordination och smidighet. Hopp förekommer men det går alltid att anpassa. Stegen byts ut mellan låtarna och det är inga avancerade koreografier – bara att hänga på, njuta av sköna beats och dansa loss!

Nästa pass:

30/11 20:00 - 21:00 med Tina
Tullinge Gymnasium

Svettis

Ett medelpass som passar de flesta. Kroppen får en ordentlig genomkörare med både kondition, styrka och smidighet. Hopp ingår men instruktören visar alltid en hoppfri variant av rörelserna. Fartfyllt pass för dig som älskar att röra på dig till medryckande musik.

Se rullande schema för lördagar

Nästa pass:

25/11 18:30 - 19:30 med Elisabeth
Tullinge Gymnasium

Tabata

Tabata är en form av intervallträning, man kör 20 sek. intervaller med både styrka och kondition. Passet är 1 tim, där uppvärmning och stretch också ingår. Tabata passar alla då man kör efter sin förmåga, en fördel är om man tycker om att svettas!

Nästa pass:

29/11 09:30 - 10:30 med Hanna
Tullinge Gymnasium

Yoga

En dynamisk form där vi tränar styrka, balans och smidighet till skön avkopplande musik. Vi upprepar serier av positioner flera gånger, men du stannar inte länge i varje position. Vi lägger stor vikt vid rätt andning i kombination med rörelserna.

Nästa pass:

24/11 20:00 - 21:00 med Rossana
Tullinge Gymnasium

Zumba

Zumba är ett dansinspirerat pass där vi dansar till latinska rytmer som cumbia, salsa, samba och merengue. Enkelt, otroligt roligt och fettförbrännande pass!

Nästa pass:

24/11 19:00 - 20:00 med Jozephine
Parkhem